Foreningen

Hvad er Esbjerg Modelbyggerforening

Esbjerg Modelbyggerforening blev stiftet i 1997. Men ideen til foreningen blev allerede født i 1995 hvor 3 modelbyggere og tinstøbere havde en udstilling på Esbjerg Museum, året efter var der en lidt større udstilling på Varde Kasserne.

billeder fra klubben

Herefter gik snakken i Vestjysk Hobbys lokaler, og man fandt ud af, at der var basis for at danne en forening for modelbyggere.

Nu gik jagten ind på, at finde et egnet lokale, og snart efter fik klubben et lokale stillet til rådighed på Gammelby Fritidscenter, hvor klubben stadig hører hjemme.

Kort efter stiftelsen af foreningen var man kommet op på 35 - 40 medlemmer, som havde interesser indenfor alle genrer af modelbygning.

billeder fra klubben

Allerede året efter stiftelsen afholdt Esbjerg Modelbyggerforening den første Esbjerg Åben konkurence. Den er i dag vokset til at være Danmarks største modelbyggerkonkurence.

I dag er der ca. 15 medlemmer i Esbjerg modelbyggerforening, som mødes hver torsdag aften til hyggeligt samvær og modelbygning.

I 2009 fik foreningen lov til at indrette vores eget lokale på Gammelby Fritidscenter, så nu har vi et lokale, der er indrettet til modelbygning og hvor vi kan have vores ting stående fra gang til gang. Samtidig har vi adgang til lokalet alle ugens dage.

Ud over byggeaftnerne deltager klubbens medlemmer i så mange udstillinger og konkurencer som muligt.

Det er bl.a. blevet en tradition, at klubben deltager ved en stor modelbyggermesse i Lübeck hvert andet år.

billeder fra klubben

Hvem som helst, med interesse for modelbygning, kan melde sig ind i Esbjerg Modelbyggerforening, det koster for tiden kun 200 kr. om året og 100 kr. for juniorer. Det er også muligt, at indmelde sig som passivt medlem for 100 kr. om året, så får man tilbud om, at deltage sammen med foreningen i de arrangementer vi tager til.

Er du interesseret i medlemsskab eller andet om foreningen, kan vi kontaktes på denne adresse:

kontakt@esbjergmodelbyggerforening.dk

Sponsorer

Randers Hobby Import Stoppel Hobby Kærup Hobby Aalborg Hobby Service Dansk Model Hobby